وي اظهار داشت : وظيفه تبليغ ارتباط و آگاهي با مخاطب و جهت دهي مخاطبين به سمت اين تبليغات است .
وي به نقش بازاريابي در گردشگري اشاره کرد و افزود :بايد درک کنيم که در چه شرايط محيطي و رقابتي بايد دست به تبليغ بزنيم و تا زماني که اين شرايط محيطي و رقابتي را درک و جهت دهي نکنيم به اشتباه رفته ايم .
وي در ادامه افزود:در بازاريابي گردشگري بايد آنچه را باعث ارتباط با بازار ، تبليغ ، فروش ، انگيزه سازي و آوازه سازي مي شود ،ترويج کنيم .
اين کارشناس گردشگري افزود:متاسفانه ما در خصوص ارکان ارتباطات و تبليغات فقط حرف مي زنيم و عمل نمي کنيم .
به گفته وي ، در بحث تبليغات ما مدل تبليغاتي و جاذبه گردشگري کم نداريم اما از اجراي مدلهاي به روز دنيا عقب هستيم .
روستا افزود:تبليغ وسيله اي براي ايجاد و تحکيم جايگاه منزلت در ذهن مخاطب است که بتواند روي ذهن ، فکر و مخاطبان گوناگون به ويژه مخاطبان هدف تاثير گذار باشد.
عبدالحميد آکوچکيان \"معاون فرهنگ و ارتباطات سازمان ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان نيز در اين همايش با اشاره به بازار رسانه اي وتحقق محور تمدني گفت: زمانيکه گردشگر به هر کشوري وارد مي شود به عنوان کاشف عمل مي کند که به آن کشور سفر کرده تا فرهنگ و حرفهاي جديدي را کشف کند.
وي اظهار داشت : هر گردشگر براي کشف جلوه هاي ناب و ديدني ، متفاوت وارد مي شود که بايد نياز گردشگري رفع شود .
آکوچکيان افزود:در حوزه تبليغات سه عنصر پيام ، پيام دهنده و پيام گيرنده را در نظر داشته باشيم .
آکوچکيان تصريح کرد : هر گردشگر را بايد مولد اقتصادي و مبلغ فرهنگي بدانيم .
وي اظهار داشت : بايد شيوه هاي تبليغ بازنگري شود و ما نميتوانيم با تبليغ سنتي در دنيا رقابت کنيم .
آکوچکيان افزود: هر پيام به هر صورت و با هر کيفيت قابليت جذب ندارد و بايد تبليغات با يک شيوه و يک پيام ويژه صورت گيرد.
همايش يکروزه بررسي شيوه هاي تبليغات و بازاريابي و نقش آن در توسعه گردشگري در راستاي ترويج فرهنگ سفر و با هدف توسعه و رونق تبليغات و بازاريابي و معرفي جاذبه هاي استان و دستيابي به اين هدف درهتل آسمان اصفهان برگزار شد .
در اين همايش که مسوولان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري ، مديران دفاتر بازاريابي و تبليغات گردشگري ، کارشناسان گردشگري ، آژانس داران و هتل داران حضور داشتند از فعالان بخش گردشگري تقدير شد. /104
انتهای پیام/